27 Eylül 2013 Cuma

Roaccutane (accutane) ve Ben



Roaccutane(accutane) Tedavim Ve Kullanğım Ürünler



İlk Postumla herkeze Merhaba!!

Benim için şuanda en büyük değişikliklerden biri bu bloğa başlamam bi diğeri ise
Roaccutane tedavim.

Şuanda 7 haftadır ilacımı hergün aksatmadan alıyorum. İlk haftalarda güneş ışığına fazla maruz kaldığım için 10 mg'la başlayan tedavim; sonraki iki hafta içerisinde 30 mg'a çıkarıldı ve bu hafta başından beridir benim için maksimum doz olan 50 mg'a başladım. Tedaviye başlama sebebim sivilce sorunu değil ; yanaklarımdaki gözeneklerin ne yaparsan yapayım tıkanıp, içten içe dolup çıkıntı halinde gelmesi.Dışarıdan bakıldığında bi sorun yok gibi gözüksede elimi cildimde gezdirdiğimde pütür pütür olması. makyaj yaptığımda diken diken kötü bi görüntü oluşturması. Bu sebepten dolayı hemen hemen her gittiğim cilt doktoru bana cilt soyucu kremlerle tedaviye başladı. Cildim soyuldu, tahriş oldu, temizlenir gibi oldu ve tekrar ilacı bırakınca gözenekler tekrar doldu. Sebebe gelince inanın bende bilmiyorum. Çok fazla makyaj yapan bi insan değilim. Yaptığım zamanda cildimi mutlaka çok iyi temizlerim. Günlük olarak sabah-akşam mutlaka temizler nemlendiririm; ama işe yaradımı dersiniz hayır!

Son cildiye randevumda yine cilt soyucu tedavi yapıldı cildim soyuldu; Cilt bakımı yapıldı. Gözenekler temizlendi. Yine hüsran; Yine hüsran.
Ve doktorum bana en çok korktuğum seylerden birini söyledi;
Roaccutane'a başlamam gerektiğini.

Üniversitede kullanan arkadaşlarımdan gördüğüm kadarıyla ciltleri yufka gibi un ufak olup dudakları parçalayan bi ilaçtı bu.

Kullanmaya başladığım ilk doz 10 mg olduğu için çok fazla bir etki görmedim. şuan en yüksek dozdayım. Geçen hafta tıkanan gözeneklerimin hepsi sivilceye dönüştü. Hatta iki üç tanesi birleşip nükleer santral oluşturdu:)
Doktorun bir sonraki randevumda henüz cildimde soyulma başlamadığı için şaşırdı, çünkü soyulma korkusundan deli gibi nemlendiriyordum. Bana yüzüme güneş kremi dahil olmak üzere hiç birsey sürmemem gerektiğini söyledi.Çünkü hemen herşey benim gereksizcesine hassas cildimi tıkayabiliyor.
Şuan bir şikayetim yok, çünkü şikayet yaratan herşeye bir çözüm buldum.
İnanın bu tedaviden en çok korkan insanlardan biri bendim. İlacın içinden çıkan 1 metre uzunluğundaki prospektüsü gördüğümde kalp krizi geçiriyordum. Gerçekten korkulacak hiç bir şey yokmuş bunu anladım.
Şimdi gelelim bende rahatsız edici bi yan etki olmamasının sebeplerine.


1 Numara:  Dudaklarda Kuruluk Ve Çatlama


Bioderma Atoderm levres: Bu ürün tamamen Raccutane tedavisinde zarar gören kuruyan dudakları için üretilmiş.İlacı ilk defa almaya gittiğimde eczanedeki kız beni korkutup bu ürünü kesin al dudakların çok kuruyacak demişti. Daha ilk günden kullanmaya başlayan ben:) bunun sadece tüpün içine konmuş vazelinden bi farkı olmadığını anlamam ürünün bitmesiyle anca oldu. Fiyatını haketmeyen bi ürün. Kesinlikle tavsiye etmiyorum.



Lypsyl dudak nemlendirici: Bu ürünüde google'dan yapmış olduğum roaccutane dudak kuruluğu gibi bi arama sonucu bulmuş olduğum bi blogda çok övülmüştü. Sadece Gratislerde satılan bir ürün. ama benim favorimin yanından dahi geçemez:)


Soldan Sağa: Burts Bees; Vaseline; Blistex lip relief; Blistex lip tone; Blistex med plus; Nivea hydra care; Nıvea strawberry shine; Venüs secrets olive oil and aloe

Alt Kısım Soldan Sağa: The body shop born lippy  passionberry-strawberry ; Blistex med plus ; Avon naturals  balm; İsokeilit krem

Hemen kısaca ürünler hakkında yorumlarımı belirteyim;
Burts Bees : Günlük olarak tedavi dışındakilerin kullanabileceği bir ürün. Tedavi öncesi benim için yeterliydi şuan değil.

Vaseline lip therapy rose: Bunun kokusunu çok seviyorum pudramsı gül kokusu. Tedaviye başlamadan önce dahi benim için yeterli değildi nedendir bilemiyorum fakat dudak kenarlarımda birikme yapan bi ürün şuan elimi dahi sürmüyorum.

Blistex lip relief: Kavrulan dudakları gerçekten rahatlatan bi ürün fakat geçiçi bi rahatlık bu dudakta çok çabuk kuruyup beyaz beyaz birikme yapıyor.

Blistex lip tone: Tedaviye başlamadan önce günlük kullanmak üzere almıştım bu ürünü. Verdiği renk gercekten çok doğal ve hoş, Fakat hiç kalıcı değil malesef.

Blistex med plus: Roaccutane kullanan herkesin favorisi fakat benm için ikinci sırada denebilir.
Çatlayan ,kuruyan acıyan şişen dudakları verdiği viksimsi nane ferahlığıyla rahatlatıyor. Ama benim için yeterli değil.

Nivea hydra care ve strawberry shine: Hydra care tedavi dışındakiler için oldukça iyi denebilir ama benim için yine yeterli değil. Strawberry shine gürüntü olarak bi dudak parlatıcısı kadar başarılı ve kokusu mükemmel ama nemlendirme olarak çok hızlı yok oluyor dudakta.

Venüs secrets olive oil and aloe vanilyalı balm: Bu balmı Kos adasından aldım hem organik oluşu hem parabensiz ve mineral yağı barındırmaması dikkatimi çekti. günlük olarak kullanılabilir ama roaaccutane için malesef sınıfta kaldı.

The body shop born lippy(ler) : Parlatıcı yerine günlük olarak Evet . Roaccutane sırasında Hayır malesef.

Avon naturals balm: Kataloğa baktığımda yoğun nemlendirme yazdığı için aldım şuan sadece tırnak etlerime ve dirseklerime sürüyorum. dudak için uygun değil bence.

İsokeilit : Sadece eczanelerde satılan bi ürün ve tamamen roaccutane tedavisinde zarar gören dudaklar için üretilmiş. Bendemi bi sorun var bilemiyorum. sadece tadı çok hoş onun dışında benim için hiç bi özelliği yok.



Ve gelelim benim için çok tuhaf ama mükemmel cankurtarana

Arko classic yağlı krem: MUCİZE!! Kremi kullanışım tamamen tesadüften ibaret. Sabah uyandığımda cildimi temizlerken dudaklarım özellikle dişlerimi fırçaladığımda suyla temas ettiğinde çok geriliyor. Bi ara dudak kenarlarım kuruluktan çatlamıştı hatta. Yüzümü yıkarken dudaklarım çok kurudu ve banyo dolabında bu kremi buldum. Sanırım babam traş sonrası kullanıyor:) kremi dudaklarıma sürdüm ve iş için hazırlanmaya gittim. Değişikliği fark edeli öğlen olmuştu. Çünkü ben öğlene kadar gerim gerim gerilen dudaklar yerine elimi bir kere bile nemlendiriciye götürmedim. Hem çatlakların yok olduğunu gördüm. 1TL lik krem inanın mucize gibi şuan her çantama attım bi tane o derece memnunum.


Dudak ürünleri bu kadar şuanda arko krem sayesinde dudaklarımla ilgili hiç bi şikayetim yok.
Sıra geldi cilt bakımına

Bioderma sensibio h2o: Hassas ciltler için üretilmiş bi tonik. Ben inanılmaz memnunum. Makyaj yaptığım zaman sadece bu ürünü pamuğa döküyorum ve cildimi temizliyorum. Tüm kalıntıları temizliyor. Hatta temizleyiciden sonra tekrar pamukla geçiyorum sonuç mükemmel.

Cetaphil daily facial cleanser: Cetaphil Türkiye'de malesef bulunmayan bi ürün.Ben bakimstore.com 'dan getirttim. Çok memnunum köpürmeyen bi temizleyici . Yurt dışındakı bloggerlar tarafından çok övgü alıyor. Bence kesinlikle hakediyor.





 Gelelim Mükemmel üçlüye. 

Kiehl's Midnight Recovery Concentrare serum
:

Kielh's mağazası Bodrum'da malesef yok. Ben bu ürünleri Kiehl's telefonda siparişle aldım. Bana banka hesap bilgilerini mail ile gönderdiler ve ücreti gönderdim hatta telefonda Bağdat caddesi Kiehl's Mağazası Sorumlusu bi hanımefendi Roaccutane kullanıyorum benim için uygunmudur diye sorduğumda bana tedavide cildimdeki değişimlerden neler kullanıp kullanmamam gerektiğine kadar hiç sıkılmadan cevap verdi.Arıca şuankli tedavime uygun bir dolu tester ürün göndermiş. Gerçekten çok memnun kaldım. Tabi bu memnuniyet sadece mağaza için değil. Midnight recovery ürünleri tek kelime ile MÜKEMMELL!!! ilk haftadan cildimde renk tonu eşitliğini fark ettim. Roaccutane'dan dolayı  kıpkırmızı olan yanaklarım artık yok:) Ben avucumun içine 4 damla damlatıyorum. parmaklarımla cildime yaydırıp yediriyorum. Kesinlikle yağlı bir his bırakmıyor. Ve çok hoş ve hafif lavanta kokusu içeriyor. İçersinde kesinlikle yabancı madde yok. tamamen doğal. Ben inanılmaz memnunum.


Kiehl's Midnight Recovery Eye
: Ben her sabah erkenden işe giden diğer insanlar gibi:) uykumu ancak kahve ile açabiliyorum. Hem uykusuzluk hem kafein eşittir size mor gözaltları. Gece yatmadan önce serumdan sonra bu ürünü göz altlarıma ve kemik üstüne sürdüğümde sanah kalktığımda sanki 10 saat uyumuşum gibi ne bi şişlik ne renk farkı. ben bu iki üründen inanılmaz memnunum.

Sudocream: 
Çoğu forumda denk gelmiştim; pişik kremi olarak satılan bi ürün bu. Fakat sanırım içinde çinko barındırıyor. Tedaviden dolayı sivilce kusan cildime özellikle büyük ve acıtan yaratılarım üzerine bu kremi pat diye koyuyorum. sabah bi uyanıyorum sivilceden eser yok. Gerçekten çok memnunum . Herkese tavsiye ediyorum.


        Cilt bakımı baya uzun bi yazı oldu farkındayım fakat Roaccutane korkulacak kadar kötü bi ilaç olmadı benim için tedavim hala devam ediyor ve sorunsuz giden tedaviye artı olarak ailemden ve nişanlımdan aldığım desteklerde bana duygusal olarak çok destek oluyor.
 Umarım tedavimin sonuna kadar bu şekilde sorunsuz geçer.
Ve umarım bu tedaviyi uygulayanlara yarıdmcı olabilirim.


Aybüke...

1 yorum:

  1. çok yararlı bir yazı olmuş ben de daha dün başladım roaccutane a tavsiyelerin çok yararlı olacağa benziyor :)

    http://bakimliprenses.blogspot.com/

    YanıtlaSil